GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dimecres, 22 de maig del 2013

Quants anys fa que va néixer na Lucy?


Una de les situacions en les quals he pogut dissenyar i dur a terme una proposta pròpia, ha estat a partir del nou projecte que estem investigant sobre la nostra línia del temps.

Un aspecte que va suscitar un gran interès entre els infants, estava vinculat amb els anys que feia que havia nascut na Lucy. Recordem que na Lucy va ser el primer mico descobert pels científics i que hem conegut gràcies a un dels llibres aportats per un dels infants. Aquest document, ens explicava la Teoria de l’Evolució, que afirmava que els homes havien evolucionat des d’un mico: na Lucy, feia més de 3’2 milions d’anys!! Aquest número tan gran, escapava a la ment dels petits, però vam tractar d’entendre aquest concepte tan abstracte per a ells.  

En primer lloc, els vam demanar que escrivissin en números la quantitat de tres milions dos-cent mil, que correspon amb els anys que da que va existir la Lucy. Les produccions van ser d’allò més original i diferents, però una nena s’hi va apropar realment a la xifra!! No anaven gens malament encaminats. A continuació, amb una pissarreta els vaig mostrar com s’escrivia. Els infants estaven realment atents i sentien molta curiositat per descobrir aquell número tan gran. A més  amés, vaig aprofitar per explicar-los les diferents maneres que hi ha d’escriure el mateix nombre. D’aquesta forma, vaig introduir el concepte dels nombres negatius i l’abans de Crist. Finalment, vam situar a la Lucy i altres dades extretes dels vídeos, a la nostra línia del temps.

La veritat és que vaig gaudir molt amb aquesta proposta perquè vaig poder endinsar-me una mica més en la ment dels infants i pel fet d’observar les hipòtesis tant interesants que feien mentre escrivien els nombres, vaig poder entendre un poc més com funciona el seu pensament en constant ebullició. Ha estat realment fantàstica aquesta experiència! 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada