GRÀCIES ALS MÚSICS DE COLORS I A LA RAQUEL PER DEIXAR-ME ENTRAR EN EL VOSTRE PETIT MÓN. DURANT AQUESTS MESOS HEM BALLAT, HEM CANTAT, HEM RIGUT, HEM PLORAT D'EMOCIÓ, HEM SOMIAT... GRÀCIES PER TOT EL QUE M'HEU ENSENYAT I SOBRETOT PER L’AMOR I L’ESTIMA QUE M'HEU TRANSMET. NO US OBLIDARÉ MAI. OS ESTIM A TOTS!!

dijous, 7 de març del 2013

Què voldria saber d'un centre de salut?


Avui m’he encarregat de dur a terme la meva primera activitat a l’aula, responsabilitzant-me així del grup d’infants en períodes cada vegada més llargs. Aquesta proposta, està relacionada amb una sortida que realitzarem el proper dia 15 d’aquest mes al Centre de Salut de Vila. La meva comesa, consistia en explicar què aniríem què veuríem al centre de Vila com ara la sala d’urgències, una ambulància per dins, escoltar els batecs d’un nadó al ventre de la mare, etc.

Per tal de fer partícips als infants, he demanat voluntaris per tal que llegissin el que deia la nota informativa per a les famílies. Algunes de les estratègies que he emprat, consistien en anar marcant amb el dit les grafies per tal d’ajudar-los a llegir, també els anava fent preguntes a la resta per tal de comprovar si estaven atents i escoltaven als seus companys, etc. A continuació, els he explicat que com a feina per casa havien de pensar preguntes que li volguessin fer als professionals que allí trobaríem.


Finalment, els he repartit un altre paperet en el que hem pensat que escriguessin el preu de l’autobús; “4 Euros”. Com a anècdota, cal destacar que els vaig demanar si tenien alguna idea del cost i un infant va dir que 2 Euros. Vaig aprofitar això per fomentar la competència matemàtica en una situació funcional i significativa donant-los la pista que eren 2€ d’anada i 2€ més de tornada. Ràpidament l’infant va fer el càlcul matemàtic encertant que havien de portar 4€!.  


Personalment, m’he vist bastant resolta a l’hora de plantejar les propostes i reconduir les diferents situacions sorgides per tal de mantenir l’atenció dels infants i que entenguessin què faríem a l’excursió. Algunes d’aquestes estratègies les he adquirit per mitjà de l’observació de la meva tutora en aquestes primeres setmanes. Cal destacar però, que la part de lectura probablement s’ha allargat massa i s’ha fet una mica pesat per a la resta de nens. Finalment, he pogut comentar amb la Raquel les seves observacions i puc dir que estic molt satisfeta de la meva actuació i la resposta rebuda per part dels infants.         

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada